Kos-Griekenland.reismee.nl

En weer terug naar Groningen

We verlaten het prachtige eiland Kos met enige weemoed. Normaal heb ik makkelijk last van heimwee maar deze keer heb ik er geen moeite mee gehad ondanks dat de reis 11 dagen duurde in tegenstelling tot andere kortdurende reizen.Er was ook zoveel te zien en te beleven en het was een fijn appartement/hotel waar je je snel 'thuis' voelde.

Cool

De terugreis ging voorspoedig. Na een laatste ronde op het eiland waarbij overige gasten op diverse locaties werden opgehaald rond Kos Stad en Mastichari. De vlucht was vlot, al was de landing in Groningen wat hobbelig door een stevige Noordwesten wind. Dat was even spannend en de piloot moest er wel moeite voor doen om het vliegtuig netjes aan de grond te zetten. We gingen vol in de remmen eenmaal op de landingsbaan, dat was wel even heftig. Toch was het een relaxte vlucht met een gezellige en leuke crew. De piloot was grappig en had gevoel voor humor en ze vormden een goed team, dat kon je merken aan de manier waarop ze op elkaar inspeelden met de instructies en de informatieve verhalen onderweg tijdens de vlucht. Die hadden we op de heenweg een beetje gemist maar werd nu ruimschoots goed gemaakt door deze crew.

Het duurde even voordat alle bagage er was en op de band lag. En rond half drie vertrokken we richting Breda. Helaas had men ons niet meer verteld dat we toch een tussenlanding op Eindhoven bij was op 15 mei. Toen we boekten in februari zou die er niet zijn en daardoor werden we genoodzaakt om via Groningen te vliegen want de terugvlucht zou geen tussenlanding in Eindhoven hebben. Echter nu bleek dat het vliegtuig wel degelijk nog naar Eindhoven doorging. Dat had ons een volle tank benzine en vier uur reistijd bespaard als we de juiste info van Transavia of Sunweb hadden gekregen voordat we op vakantie gingen.

Al met al toch een zeer geslaagde vakantie met wel een heel apart tintje door de verschillende natuurverschijnselen. Dat vergeten we nooit meer.