Kos-Griekenland.reismee.nl

Laatste dagje Kos Stad

Vandaag hadden we eigenlijk een boottocht naar het vulkaaneiland Nissyros op de planning maar daar zien we gezien de aardbeving van zondag 8 mei maar vanaf. Ik vind het risico te groot nu de platen zo onrustig zijn. Afgelopen week waren er ook aardbevingen in Rome en Zuid Spanje geweest en een vulkaaneiland met een nogal actieve vulkaan opzoeken waar zojuist het epicentrum lag van een aardbeving, lijkt me onnodig risicovol.Misschien dat we volgend jaar naar Rhodos gaan ofzo en dan kijken we maar weer ofdat het haalbaar is.

Vandaag een laatste fietstochtje naar de Oostkaap van het eiland gemaakt, voorbij het dorpje Psalidi. Je hebt daar op de punt van het eiland een prachtig uitzicht over de baai naar Kos stad en Turkije. De golfslag was hevig vandaag vanwege de stevige stroming en wind op dit stuk.

Na een korte fietstocht van een kilometer of 8 keren we terug naar Kos Stad en de kinderen hebben het gehad met fietsen. Het verkeer is druk en ik begin het ook wat beu te worden. We brengen de fietsen aan het eind van de ochtend dus maar terug en slenteren nog wat door Kos stad waarbij ik nog een zonnebril opzetstuk voor mijn multifocale bril bij een plaatselijke opticien weet te scoren. Het is niet zo trendy maar wel heel erg verrekte handig dingetje wat ik over mijn bril kan zetten en makkelijk op maat kan maken. Zo hoef ik niet telkens tig brillen mee te nemen en kan ik lezen en autorijden met mijn eigen (zonne)bril.

We scoren nog wat souvenirs voor ons zelf en anderen en lopen daarna terug naar ons hotel. De kinderen kunnen niet wachten tot ze in het zwembad kunnen duiken en de temperatuur loopt vandaag ook hoog op naar 25 graden. Het is lekker warm en de zon brandt op je huid dus goed insmeren maar weer maar wel met een factor 15 deze keer. Onze huid is lekker bruin inmiddels.


Ik lig in het zonnetje met een leuk tijdschrift en dommel af en toe weg op mijn ligbed. Ik luister muziek en geniet van de laatste relaxte vakantie uurtjes. Dan ga ik douchen en we maken ons klaar voor het avondeten nadat we in het appartementje lekker hebben zitten luieren.

Helaas verstuik ik mijn rechterenkel tijdens de wandeling naar het restaurant. De bomen op het ongelijke trottoir hebben bij de wortelvoet aflopende randjes en ik zwik er met de hak van mijn laars in. Mijn enkel zegt knak en eenmaal in het restaurantje leg ik er een zak ijs op. Het helpt wel wat tegen het zwellen maar de pijn is pittig en ik slaap dan ook slecht deze nacht. Morgen maar in het vliegtuig proberen bij te slapen...

Reacties

Reacties

grietjeli@home.nl

Hallo Jolande,
Verrast heb ik gister jou site ontdekt, we gaan begin mei ook naar Kos. Waar zit die patisserie, waar je over schrijft? Het water loopt me nu al in de mond!!
alvast dank speciaal voor al je leuke info, foto`s etc.
groetjes, Grietje

Jolande

De patisserie zit net buiten het centrum van Kos aan de doorgaande weg richting Psalidi. Het zat tegenover het hotel/restaurant Avanti en valt echt wel op met enorme etalage met allerlei zoetheden en ijsreclames.

Ik krijg bijna heimwee als ik deze log weer zo terug lees. Echter volgende week vertrekken wij voor Andalusië. We verblijven dan in Nerja en Alhambra en Gibraltar staan dan op de planning. Komt vast en zeker ook weer een reisweblog van !

grietjeli@home.nl

Hallo Jolande,
Dank je wel voor je snelle reactie, komt goed uit, want we zitten in Psalidi. Dit wordt de 3e keer Kos, 5x Kreta gedaan en 1x Corfu met de hele week regen!
Voel ook altijd heimwee bij de Gr. eilanden en als de bus komt om weer naar de luchthaven te gaan, kan ik wel huilen omdat ik het zoo lekker vind daar.
Ook al ruim 10x Turkije geweest, maar Kos en Kreta toch iets fijner. Jullie gaan dus in de mei-vakantie naar Spanje
vliegen of met auto? Wens jullie `n supergoede tijd daar en genieten met z`n viertjes. Lees met veel plezier je verhalen en kijk nu al weer uit naar het volgende.
Lieve groetjes,
Grietje
Giethoorn

Jolande

We gaan vliegen naar Spanje in de meivakantie. Voor een weekje weg is rijden qua tijd niet te doen. Wij zijn ook dol op de Griekse eilanden maar we waren wat laat met boeken als het om ons verlanglijstje gaat m.b.t. de accomodatie. Het werd Spanje daarom deze keer. Ook leuk want daar ben ik al lang niet meer geweest.

Ik wens jullie een hele fijne tijd op Kos ! Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes,
Jolande

grietjeli@home.nl

Meende gister ook iets van jou gezien te hebben over reizen in Turkije, bedoel Bodrum niet,
kan het met geen mogelijkheid weervinden,
heb ik me vergist??

groetje,
Grietje

Jolande

In deze weblog zit ook een reisverhaal over een dagje Budrum. Kijk even bij alle reisverhalen.

Vanuit Kos kan je makkelijk een dagje naar Budrum boeken per boot.

Groetjes,
Jolande

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!