Kos-Griekenland.reismee.nl

Kos stad ontdekken

Vandaag zien we Kos stad bij daglicht. Het is wel wat winderig en fris nog maar volgens de Grieken is het weer beter dan de vorige dagen. De zon laat zich goed zien maar echt lekker warm is het door de koude stevige wind niet.

's Ochtends hebben we een welkomstbijeenkomst van Sunweb bij het plaatselijk restaurant Mezzulina. welk in handen is van een Nederlandse eigenaresse. We krijgen wat te drinken aangeboden en een hoop informatie over Kos met een kaartje. Welke dingen je kan bekijken, wat de moeite waard is, hoe het zit met het verkeer en wat je kan bezoeken of doen. Dat is altijd wel handig.

Hierna gaan we te voet naar Kos centrum en ontdekken dat het stadje gezellig druk is. Veel winkeltjes, restaurantjes en gezellige pleintjes. Er zijn veel archeologische vindplaatsen en het fort dient zeker bezocht te worden, concludeer ik.

We proberen ons te orienteren en te kijken waar wat is. Hoe het kaartje werkt en wat we zeker willen bezoeken. En we zoeken ons eerste restaurantje uit om een broodje te gaan eten. Je kan hier alles krijgen van Grieks eten en pizzatot sandwiches, omelet of hotdog.We kijken uit over de oude Mandriki haven waar veel excursie schepen liggen die ons graag naar Bodrum of naar een van de andere eilanden willen brengen.

Hierna verkennen we diverse stadgedeeltes waarna we terug naar ons hotel gaan. De zon gaat steeds harder schijnen en de wind wordt wat minder. De kinderen kunnen het niet laten en duiken het zwembad in. Ik hou mijn kleren liever aan en geniet van het zonnetje.

's Avonds lopen we langs de boulevard terug naar het centrum en zoeken een gezellig eettentje uit. Wat ziet het er mooi uit in het donker. Het is hier net als elders langs de Middelandse zee, veel katten die bij je komen kijken of er iets te eten te halen is. Het wordt hier al vroeg donker, zo rond 8 uur. Dat komt omdat je dichterbij de evenaar zit. De zon gaat sneller onder.

Elly Snijder en Michel Woertman

Net terug van vakantie op Kos. Een superleuk en mooi eiland! Heel herkenbaar de katjes die bij je komen kijken, als je aan het eten bent! Echt leuk hoor. Ze zijn erg lief en niet wild! In het centrum van Kos met het Eleftheriasplein is het de hele dag tot 's avonds laat gezellig. Op dit eiland bestaat criminaliteit eigenlijk bijna niet. Leuk gehad daar.

Jolande

Dank voor jullie reactie ! Altijd leuk om te lezen :D