Kos-Griekenland.reismee.nl

We vertrekken naar Kos !

Vandaag is het eindelijk zo ver. We gaan op vakantie ! Wederom naar Griekenland maar niet naar Kreta. We gaan naar Kos ! Ik hoop dat een hittegolf ons deze keer bespaard blijft want anders kom je nergens meer behalve in verkoelend (zee)water. Het zal wel meevallen want het is nu pas mei in plaats van eind juni.

We vliegen weer met Transavia maar helaas vanaf Groningen. Er is wel een tussenlanding in Eindhoven maar de terugvlucht gaat niet over Eindhoven terug dus rijden we twee en een half uur naar Groningen. Later blijkt de terugvlucht wel degelijk over Eindhoven te gaan ondanks dat wij in februari bij boeking te horen kregen dat het niet zo was. Dat was wel balen.

Groningen is een klein maar wel aardig vliegveldje. Het is makkelijk bereikbaar en alles ligt dicht bij elkaar met goede voorzieningen. We checken al vlot in en gaan lekker buiten in het zonnetje wat drinken in het restaurant.

Daarna begint het lange wachten totdat we naar de gate kunnen. Das altijd wel wat saai.

De vlucht gaat voorspoedig en vlot. Sneller als verwacht zijn we in Kos alwaar het net zo warm is als in Nederland deze keer, zo'n 18 tot 22 graden. We hoeven niet te acclimatiseren en het voelt aangenaam.

Het loopt gesmeerd verder. De koffers zijn er binnen een mum van tijd, we worden snel vervoerd naar de terminal, de bus staat dan klaar om ons naar ons aparthotel te brengen in Kos stad. Na een drie kwartier rijden zijn we op plaats van bestemming. We zijn nog niet zo moe maar het is hier een uur later en het is tijd om te gaan slapen. We inspecteren het zwembad en pakken onze koffers gauw uit. Daarna liggen we al snel in Dromenland. Ik verheug me op morgen.. als ik Kos bij dag kan zien.